Friday 5 November 2010

Fanny Loves...

Ett underbart bälte som jag är ungefär 95.8% säker på är genuint ormskinn. Storlek Medium, passar både damer och herrar och finns i butiken just nu.




En underbar femtiotalsklänning med vad jag skulle kalla en solfjäder av tyg på vänster sida. Handsydd i skönt bomullstyg, med små vita, rosa och röda blommor. Passar en lycklig storlek 36.



En klassisk klänning från sent fyrtiotal/tidigt femtiotal i ett vackert, glansigt och svagt rutigt tyg. Med vid kjol och en stärkt överdel samt en så vacker liten drapering över bysten! Passar en storlek 36-38, och jag har själv sytt in en ny dragkedja för hand för att skona det underbara tyget.

Läs mer on butiken på våran hemsida, vettja.

Frågor om vintage? Emaila mig så svarar jag på dem! 

A gorgeous vintage belt which I am all but certain is genuine snake skin, a delicate fifties dress with a fabric fan detail, and a beaut from the late forties / early fifties - all in the shop right now. Want the measurements? Questions? Email me!

No comments:

Post a Comment