Monday 8 November 2010

Highbrow & Lowbrow


I Lördags färdades vi till Gävle för att få se en specialföreställning av Magiska Lådan som Pappa Kellerman spelar med Skottes Musikteater. Det var en heldag med promenad genom Gävle, vars arkitektur jag älskar, besök till Skottes kafé, lunch med pappa och sedan en lång färd hem med intressanta diskussioner.

 Gasklockorna, Skottes HQ.

 Söndagen var en heldag med fästmannen och vi vallfärdades till Vårberg där det utlovades Skandinaviens största loppmarknad. Mycket damm och misstänkta produkter var det i alla fall, och vi lyckades fynda lite inför brölloppet!
 Det här kakfatet är jag helt förälskad i. Jag vet ju att det är lite fult (egentligen), men jag har en riktig svaghet för blommor, förgyllda saker och kitsch. Vi shoppade även lite små söta glas och udda tallrikar att pyssla med, enligt en idé jag helt skamlöst snott av Kajsa

 Kakfatet till höger är ihoppysslat av två små sherryglas, en rosa glastallrik, två små blommiga assietter, och en simpokal från 1937.
Vad tycks?

A lovely relaxing weekend of catching papa Kellermans show, the Magic Box, in Gävle, and visiting Scandinavias largest flea market. Lots of dust, dodgy wheeler dealers and some lovely little things, like the very kitsch cake tray I found, and the small glasses and delicate plates which we´ve fashioned some home made cake trays from. The one on the right is made from a glass plate, two small sherry glasses, two small plates with floral patterns, and a 1937 swimming competition trophy (first price!). How was your weekend?

No comments:

Post a Comment