Thursday 10 June 2010

Treasury Thursday

Dagens "treasury" kommer sig av att jag blivit distraherad av sommarregnet. Värmen segar lite i Stockholm, men jag älskar ändå sommarens milda regn.

I´ve been distracted by the overcast weather, so today´s treasury is about summer rain. The heat hasn't reached Stockholm properly yet, but I still love the mild rains of the summer months.


1. Hur sött är inte det här halsbandet, med en liten regndroppe och ett paraply? Det kommer från Sugar & Vice Jewellery och har så fina små detaljer!

1. How cute is this necklace, with a little raindrop and an umbrella? It's from Sugar & Vice Jewellery and has the loveliest detailing!



2. Om det blir lite kyligt får man slänga på sig en regnjacka, och vad sägs då om en superkitschig vintage modell med stora blommor? Den här skönheten kommer från Fluke Store.

2. If it gets a bit nippy you can always throw on a rain coat, and then how about a super kitsch vintage model with huge flowers? This beauty is from Fluke Store.


3. Det här urgulliga tyget kommer från Lucky Kaeru Fabric, jag tänker mig att det skulle bli helt underbart som en liten blus, eller kanske ett förkläde.

3. This totally adorable fabric comes from Lucky Kaeru Fabric, and I imagine that it would work wonderfully as a cute little blouse or perhaps an apron.


4. När jag kommer in från en regnskur tycker jag det är hur härligt som helst att stjäla fästmannens morgonrock eller en stor t shirt och sätta mig i soffan medans håret torkar och bara mysa. Den här morgonrocken är en herrmorgonrock från 60-70 talet som kommer från våran egen Etsy-butik (fler mönster och storlekar finns tillgängliga): Fanny & Magdalena Kellerman.

4. When I get in from getting caught in the rain (but not liking pina coladas particularly) I love stealing the fiancées dressing gown or a big tee and getting cosy in the couch while my hair dries. This dressing gown is from our own Etsy shop and is a gent's model from the 60s/70s (more patterns and sizes available): Fanny & Magdalena Kellerman.


I wish they could bottle that amazing wet grass smell you get in the summer after some rainfall.

No comments:

Post a Comment