Monday 14 November 2011

Nouveautés!

Jag har nu återvänt från en mycket hemlighetsfull vintage-expedition till Frankrike med Miss Meadows, och med oss i väskorna och på väg med posten blev det ungefär 150 klänningar. Vackra vintage klänningar, såklart, och mest från femtiotalet. De första sju hänger i butiken NU - och de andra är på gång så fort jag kan handtvätta, stryka och prissätta - men oroa er inte, jag är snabb! 

Här kommer en riktigt snabb förhandstitt, och mer blir det snart! 

Jag är helt förälskad i mönstret på den här klänningen - och formen, såklart. Den  är mycket enkel framtill, med lågt skuren rygg och ett bälte med påsydd rosett där bak. Storlek 36.


1 comment:

  1. Jag kan ju tillägga att läsarna av denna blog ska va förbaskat glada över att just DEN klänningen va för stor för Miss Meadows. Hade den passat hade den INTE hängt i butiken nu - då hade den hängt i Miss Meadow's garderob! :)

    ReplyDelete