Wednesday 16 November 2011

La Belle France del 2

Ännu fler bilder från Rouen, Frankrike, jag smälter fortfarande alla nya idéer och tankar!


Rouens Jardin des Fleures var mycket grön och fin, även så här års. Tyvärr hittade vi ingen monsieur som kunde släppa in oss i de vackra gamla växthusen.

Jag beundrade sjuttonhundratalskonst på La Musée des Beaux-Arts och funderade på om en två gånger en meter stor målning av Venus skulle gå ner i handväskan. De andra besökarna verkade mest intresserade av att ta bilder av de svenska besökarna med de gamla kläderna.


Och räven fick inte heller plats i bagaget! Han hade dock ett mycket fint hem i en otroligt söt butik med både antikt och nytt.

En dag åt vi lunch vid ett tidningsomslag från år 1940, som erbjöd både skämtteckning  från krigstiden och en djupgående intervju med Otto Strasser.


Fransk mat är en av mina stora svagheter, och jag smälter lite när jag får äta pilgrimsmusslor och dricka gott vitt vin.

Rouen visade sig vara makaronernas huvudstad - de fanns i alla tänkbara smaker!

Lådan med reklam för "Bistro chez Fanny" var jag helt enkelt tvungen att inhandla och knöla ner bland alla klänningar.

Miss Meadows herself, på uteservering trots den sena årstiden, med underbar päls och nyinköpt pyttehatt.



No comments:

Post a Comment