Tuesday 15 November 2011

La Belle France del 1

Jacotte et Javotte - antikviteter, kuriositeter. Vem vill inte ha en anatomisk - och pedagogisk! - affisch i vardagsrummet? 
Lite bilder från vår resa till Rouen i Frankrike - mest från när vi strosade runt, letade inspiration, åt god mat, snackade vintage och blev fotograferade av andra turister. Just stället där jag handlade alla kilon klänningar till butiken måste jag tyvärr hålla hemlig. 

Miss Meadows inspekterar katedralen.
Rouens katedral, Notre Dame, är mycket vacker, enorm, och helt bortslösad på en kälkborgerlig Fanny. 

Fransmännen är lika förtjusta i gammal reklam som jag, och äldre plåtskyltar, nyproducerade hattaskar och plåtlådor syntes till i de flesta butiker. 

Moules-frites, såklart!

Vi hittade Vintage by FK, som hade en mycket mysig vintagebutik, fylld av 60- 80-tal, och galet fina skor.



Hermès skyltfönster var enkla men otroligt stiliga.



Mer bilder imorgon, tror jag, det är så inspirerande att strosa i butiker, titta på arkitektur, äta god mat och ha lite tid att fundera. Nu kan jag inte bärga mig - jag vill varken sova eller äta förrän jag har hängt ut alla nya plagg, känt med händerna på alla vackra tyger och stirrat mig blind på små handsydda stygn. 




No comments:

Post a Comment