Tuesday 15 March 2011

Retromässan

I Söndags begav mamma Kellerman och jag oss mot Munchenbryggeriet, där Retromässan var inne på sin andra dag. Dels för att scouta en soffa, dels för att ta en närmare titt på bryggeriet, där ju Vintagemässan kommer hållas den 16-17 April - vi är självklart med och ser mycket fram emot att dela med oss av massvis av vintage godbitar!


Stadsmissionen hade en hörna med sina "Remake" möbler, som var väldigt charmiga. Mamma Kellerman förälskade sig i dessa stolar och insisterade på att återvända till dem om och om igen trots stolöverflödet i hennes hem.




Jag lät håret bli en hyllning till I Love Lucy dagen till ära och fick komplimanger från snälla människor. Jag fick också prata med en trevlig reporter och fotograf från en fin tidning om antikviteter, och ser fram emot att se om jag får vara med i nästa nummer. 
Själv kom jag därifrån med en almogemålad sylåda, fylld med spännande knappar som jag redan börjat knåpa med. 


Sunday was spent at the retro furniture fair, browsing for a sofa with Mama Kellerman and falling in love with remade chairs. The venue was lovely, and will also host the vintage fair in one month's time. I made my hair a celebration of I Love Lucy for the day and got compliments from lovely people. 

No comments:

Post a Comment