Friday 10 December 2010

Whoopsie Daisy

Det har varit så mycket på gång att jag nästan inte märkte att jag inte bloggat sedan i Tisdags, och jag har i min strikta bakåtvända hjärna bestämt att jag ska skriva varje dag. Vissa skulle argumentera att det är bäst att skriva när man har något att skriva om, men den principen rök för länge sedan.

Jag har i alla fall sytt en massa flaggor till bröllopet, och funderar på fler dekorationsidéer. Hitills har jag: tygflaggor. Och en massa ljus, men det kommer ju vara på dagen, så kom igen och ge mig lite idéer nu - i min hjärna står det helt still. Flaggorna, eller vimplar är det väl egentligen, blir fina i alla fall. Alla är av olika vintage tyger - enkla tyger, gardiner, broderade dukar och till och med näsdukar har jag klippt till och syr på band. Gamla näsdukar är lite finare än det låter, jag har ju tvättat dem...




Dagens suddiga är en princessklänning som inte syns på bild, men som jag lovar är väldigt söt faktiskt, och mammas gamla broderade kofta från 80-talet. Fästmannen är i England, så det finns ingen att ta bilder av mina poser och outfits. Vilken tragedi!

Even though my backwards brain had decided I needed to blog every day, I seem to have blinked and missed several days. Some people would say to blog when you have something to write about, but that idea went out the window a long time ago. Anyway. I´ve been making bunting for the wedding! Lots of mis-matched bits of vintage fabrics - table cloths, hankerchiefs, fabrics and curtains. It´s looking nice, actually, and a vintage handkerchief is much prettier than it sounds. I did wash them first just to make sure. But, I need ideas! So far, by way of decorations, I have: bunting. And some candles. So, hit me with your best shot, because my brain has frozen.
My outfit of the day is a very cute dress (not pictured, you´ll have to take my word for it) and mom´s old embroidered 80s cardie. Because the fiancée has gone to the UK I have noone to take posey outfit pictures, and I know you must be weeping. Hopefully regular services will be resumed soon.

So, DIY decoration ideas please!

No comments:

Post a Comment