Tuesday 7 December 2010

The very last of the summer wine.


Sådana här dagar saknar jag sommaren. Varför känns allt så mycket lättare när det är soligt ute? Kanske försvårar det faktum att jag idag insisterade på högklackat trots snön något. Det blev faktiskt lite vingligt att promenera till tuben i morse. 

I dag lyssnar jag på musik från mina tonår, vilket är en riktigt dålig idé då jag lätt blir lite vemodig av att tänka på allt som hände då.




Nästan 15 år har det gått sedan den här bilden togs. 1995 hade familjen flyttat till Bryssel och jag tror väl att min lilla älskade hund var en sorts tröstpresent. Ledsen var jag i alla fall, och tyvärr blev det inte bättre på många år. Men nu uppskattar jag verkligen hur bra jag har det. Trots stressen och allt galet som händer blir jag lyckligare och lyckligare för varje år. Och trots den gråa Tisdagen. Och de vingliga klackarna.

Men om man bara kunde få lite solsken sådana här dagar...


Nä, nu får det räcka. Jag sätter på lite Stereo Total och rockar loss.

No comments:

Post a Comment