Tuesday 8 February 2011

It was acceptable in the 60s

Det blir sällan herrkläder här på bloggen, det är nämligen ett område där jag fortfarande har mycket att lära mig. Det är som en helt annan vetenskap, precis och traditionell, med strikta regler och etiketter. Men intressant är det, och jag pluggar vidare.

Styling för herrar är en balansgång - man vill få fram något intressant, annorlunda, något som fångar ögat. Samtidigt blir det så lätt så fel med de strikta herrkläderna - det blir snabbt för skojigt, eller eccentriskt. Det är därför det blir så spännande - att hålla sig inom de strikta reglerna, samtidigt som de utmanas.
När fästmannen skulle på fashion week event förra veckan fick jag styla honom, och ville leka lite med färger som jag tycker att han blir så stilig i. Kepsen är från hattbaren, slipsen vintage 1980-tal, skjortan är från Lambretta, tröjan är vintage Burberry (Kellerman vintage, såklart) och jeansen är Cheap Mondays.




Here's the fiancée all styled up for a Fashion Week event. I find menswear tricky - it easily becomes silly or far too eccentric when you try to push the boundaries. Personally, I like to play with colour, which I find men wear far too little of.

2 comments:

  1. Jaaaaa... jag tycker i alla fall att min lilla fästman är hur stilig som helst!

    ReplyDelete