Saturday 3 December 2011

The Domestic Burlesque

I torsdags var det nödvändigt att stänga butiken lite tidigt, för då skulle jag gå till Sivletto och införskaffa ett eget exemplar av nysläppta boken The Domestic Burlesque av Elsa Quarsell! Elsa har rest runt världen och fotgraferat burleskartister i deras hem, samt intervjuat dem om deras kärlek för just burlesk. 


För ovanlighetens skull kom min klänning inte från butiken, utan från en liten vintagebutik som fanns i Gävle för ett par år sedan! Till det hade jag en liten ullhatt från Kellerman Vintage, såklart.


Såhär ser butikens skyltfönster ut just nu, det är julskyltning på väg, men den jobbar jag fortfarande på. Det är svårt med inspirationen just nu! Dessutom har vi ju våran spännande utförsäljning nästa helg - den 10e och 11e - så först efter det blir det aktuellt med ny skyltning. 


Sivletto hittade jag den här fantastiska väskan med allt man behöver för ett vårdat utseende även på resande fot. 


Boken var större än jag hade väntat mig, och vägde sådär skönt i handen som bra konstböcker gör. Författarinnan själv, Elsa Quarsell, var på plats och signerade mitt exemplar. Hon berättade att hon rest runt och fotograferat hela 104 burleskartister som del av projektet, och att hon gett ut boken helt själv. En hårt arbetande kvinna, och dessutom en väldigt duktig fotograf - hennes hemsida hittar du här. Vill du köpa boken, eller veta mer om den, kan du göra det HÄR.



Bokens omslagsflicka Lily Deluxe uppträdde, och var som alltid en fröjd för ögonen, för kvällen helt i chockrosa.


Lily dansade och burleskade till sextiotalshits och underhöll som alltid med klass!



On Thursday I had to close the shop a little early, as I was heading to Sivletto to get my own copy of the fabulous new book, The Domestic Burlesque. The author, Elsa Quarsell, has travelled the world, photographing 104 burlesque performers in their homes, and also interviewed them about their performances and their love for burlesque. Lily Deluxe, the glamorous cover girl for the book, was there and treated the audience to a hot pink 60s show! If you want to know more about Elsa Quarsell's book, as well as her photography work, go to her website!

No comments:

Post a Comment