Saturday 6 August 2011

Nya gamla bilder pt 2

Här kommer till slut resten av bilderna från accessoirplåtningen med förtjusande Tifa!

Fotograf: Michael Vincent
Smink: Kristelles
Modell: Tifa DeLeone
Styling stod jag för.


Hårprydnad med fjädrar från 1940-talet, glammiga clips och en blus i bomull från 1980-talet.


En till hårprydnad med mjuka, fina fjädrar, pärlclips från 1950-talet, pärlhalsband och en spetsmorgonrock. 


Hårband i vintage material, plastclips och handskar från 1950-talet. Tifa var för söt i hårbandet, så det fick hon, men det finns fortfarande andra varianter i butiken!

Vill du veta hur det är att praktisera hos Kellerman Vintage? Fråga Caroline, Miss Meadows, som var och hälsade på i veckan.

These are - finally - the last of the pictures with stunning Tifa. 1940s-1950s hair pieces in lovely soft feathers, 1950s clips and gloves, among other things. Do you have any questions about the items featured? Email me!

Also this week - the lovely Caroline, aka Miss Meadows, came to the shop for some hanging out and some work experience - you can read about a day at Kellerman Vintage at her blog.

2 comments:

  1. Vad fina bilderna blev! Själv önskar jag bara att jag tagit ett foto av dej precis när du böjde dej ner för att ta upp min vattenflaska i torsdags. DEN bilden vet jag med säkerhet att mina bloggläsare skulle ha uppskattat. Jag gjorde det i alla fall... ;) Sen kan jag med stolthet tala om att jag hittat EN fjäder! Den ligger nu i frysen :)

    ReplyDelete
  2. Ah, samlandet har börjat! Då ligger jag bakom redan.

    ReplyDelete