Wednesday 12 January 2011

Ready to wear vintage

Mitt i alltihopa har jag blivit sjuk, men börjar äntligen krya på mig. Imorgon kommer butiken att vara stängd, men jag hoppas hålla mig frisk nog att vara där igen till på Fredag.

Under tiden har jag tittat lite på vårmodet, och satt ihop lite outfits inspirerade av några av mina favoriter bland modehusen. Idag: Balenciaga!


Jag gillar verkligen deras pojkflickiga siluett och den avslappnade draperingen som går i kontrast med de traditionella, lite preppy shortsen och skorna. 

Här kommer vintage-versionen!


Blus från 1980-talet från REAN! Ett riktigt kap där. Ett ganska enkelt, lite bredare bälte och ett par supersnygga shorts i tjock bomull fixar siluetten upptill.


 Till det: ett par underbara läderskor från 1980-talet med sköna små detaljer - både metalllänkar och ränder.



Och en närbild av blusens galna mönster. Imorgon: Chanel!

Catwalk-bild: style.com

So while everything has been as crazy as ever, I´ve gone and become ill, and had to close the shop for a couple of days. Hopefully I will be up, about and able to open up again on Friday. Meanwhile, I´ve been having a think about spring fashion and have come up with some vintage styling inspired by some of my favourites among the big fashion houses. Today is Balenciaga - which I have used for inspiration for this outfit, a composite of a 1980s blouse, belt, 1960s shorts, and 1980s brogues. Completely unique, vintage and so much cheaper too.

No comments:

Post a Comment